Drie van de beste Britse auto's ooit
Groot-Brittannië mag toch zeker wel één van de beste landen genoemd worden op het gebied van het produceren van auto’s. Zo komt de originele Mini er vandaan, net zoals Rolls-Royce, McLaren en Land Rover. Stuk voor stuk Great British Cars natuurlijk. Toch komen er nog veel meer geweldige auto’s van het Britse eiland. Jij zou ook zo’n voertuig aan kunnen schaffen. Een verzekering auto moet je dan natuurlijk wel afsluiten. Voor een goedkope autoverzekering kiezen is dan mogelijk niet verstandig, want de onderstaande auto’s van Britse komaf zijn over het algemeen veel waard.
Jaguar F-Type
Sinds de gedrongen XJ-S de E-Type verving vroegen fans Jaguar om een F-Type te maken. Dit werd een prachtige sportwagen met een goed uiterlijk en een geweldige wegligging. Het kon dan ook dezelfde passies opwekken als de E-Type bij zijn lancering. Een conceptmodel kwam in 1982 bijna in productie, maar heeft het nooit helemaal gehaald. In 2013 kregen de enthousiastelingen alsnog eindelijk hun wens. De nieuwe F-Type was klein, snel en geweldig om mee te rijden. Zijn stijl was gebaseerd op de klassieke E maar was toch helemaal up-to-date. Een jaar later arriveerde een coupé die er aantoonbaar nog beter uitzag.
Austin Seven
Lang voordat de Mini kwam, kwam er nog een kleine Britse auto die een technisch wonder en internationaal succes was. De Austin Seven werd begin jaren twintig bedacht als een ‘echte auto in een kleine variant’ om de motor- en zijspancombinaties te vervangen die de keuze waren van een hele generatie onbemiddelde weggebruikers. Het model was een enorm succes en werd over de hele wereld gekopieerd en aangepast. De productie duurde van 1922 tot 1939, en andere automerken, waaronder Jaguar, Lotus, BMW en Datsun, begonnen allemaal opvolgers van de Seven te maken die erg leken op dit model van Austin.
Aston Martin DB5
De DB5 zou beroemd kunnen zijn om zijn vele kwaliteiten, maar toch is het hoogtepunt de productplaatsing in James Bond. De DB5 speelde in vijf Bond-films sinds Goldfinger uit 1964 en hielp Aston Martin om een van 's werelds coolste merken te worden. Bond koos goed: de DB5 was mooi en had de prestaties die overeenkwamen met een 4,0-liter zescilinder lijnmotor die 282 pk produceerde - of 315 pk in de Vantage. Er was ook een cabriolet, als je er zeker van wilde zijn dat de vele bewonderaars je zagen rijden. De productie duurde slechts twee jaar en 1.059 auto's voordat de opvolger DB6 arriveerde.
Jaguar F-Type
Sinds de gedrongen XJ-S de E-Type verving vroegen fans Jaguar om een F-Type te maken. Dit werd een prachtige sportwagen met een goed uiterlijk en een geweldige wegligging. Het kon dan ook dezelfde passies opwekken als de E-Type bij zijn lancering. Een conceptmodel kwam in 1982 bijna in productie, maar heeft het nooit helemaal gehaald. In 2013 kregen de enthousiastelingen alsnog eindelijk hun wens. De nieuwe F-Type was klein, snel en geweldig om mee te rijden. Zijn stijl was gebaseerd op de klassieke E maar was toch helemaal up-to-date. Een jaar later arriveerde een coupé die er aantoonbaar nog beter uitzag.
Austin Seven
Lang voordat de Mini kwam, kwam er nog een kleine Britse auto die een technisch wonder en internationaal succes was. De Austin Seven werd begin jaren twintig bedacht als een ‘echte auto in een kleine variant’ om de motor- en zijspancombinaties te vervangen die de keuze waren van een hele generatie onbemiddelde weggebruikers. Het model was een enorm succes en werd over de hele wereld gekopieerd en aangepast. De productie duurde van 1922 tot 1939, en andere automerken, waaronder Jaguar, Lotus, BMW en Datsun, begonnen allemaal opvolgers van de Seven te maken die erg leken op dit model van Austin.
Aston Martin DB5
De DB5 zou beroemd kunnen zijn om zijn vele kwaliteiten, maar toch is het hoogtepunt de productplaatsing in James Bond. De DB5 speelde in vijf Bond-films sinds Goldfinger uit 1964 en hielp Aston Martin om een van 's werelds coolste merken te worden. Bond koos goed: de DB5 was mooi en had de prestaties die overeenkwamen met een 4,0-liter zescilinder lijnmotor die 282 pk produceerde - of 315 pk in de Vantage. Er was ook een cabriolet, als je er zeker van wilde zijn dat de vele bewonderaars je zagen rijden. De productie duurde slechts twee jaar en 1.059 auto's voordat de opvolger DB6 arriveerde.